De werkvorm Geldspel is een klassiek rollenspel waarin deelnemers tijdens de training oefenen met onderhandelen, vergaderen of overleggen.
De deelnemers vergroten hun persoonlijke effectiviteit in onderhandelsituaties.
Persoonlijke leerdoelen
De deelnemers bepalen een persoonlijk leerdoel om hun persoonlijke effectiviteit tijdens een onderhandelsituatie te vergroten. Inventariseer de persoonlijke leerdoelen.
De vergadersituatie
Alle deelnemers leggen een bepaald bedrag in. Dit kan bijvoorbeeld €2,50, €5,- of € 10,- zijn. Het is de bedoeling dat men gemeenschappelijk een ‘goed doel’ voor dit geld gaat bepalen. Dit moet met een concensus-besluit gebeuren.
Voorbereiden in 2-tallen
Per 2-tal (A en B)
Vergroot je impact als trainer!
Ontdek onze NOBTRA erkende opleidingen waarin je de kneepjes van het trainersvak leert en je persoonlijke impact als trainer vergroot.
Spelronde 1
Spelronde 2
Plenaire nabespreking
Focus op de inzet van de persoonlijke leerdoelen en het effect daarvan op de onderhandeling.
Spelronde 3 en 4
A en B wisselen van rol en herhaal de procedure.
Wat is het belangrijkste leerpunt dat je meeneemt uit deze oefening, om je persoonlijke effectiviteit in onderhandelsituaties te vergroten?
Observeer de deelnemers aan de vergadering op hun persoonlijke leerdoelen en formuleer voor ieder een top en tip op maat. Heb je voor iedereen groeizame feedback?
Meer leren?
Wil je leren hoe je deelnemers maximaal kunt helpen groeien? Dan kun je bij Blankestijn & Partners terecht in de opleidingen:
Kom kennismaken met onze visie en werkwijze in de gratis introductie workshop Trainen met het Stermodel.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de nieuwste blogs, tips en e-learnings voor coaches, trainers en teamcoaches.
Veel mensen associëren onderhandelen met winnen of verliezen. Hoe kun je hard zijn zonder onaardig te worden? Hoe…
Je wordt gemakkelijk Trainer NOBTRA met de Post-HBO Trainer Opleiding Trainen met Ziel en Zakelijkheid van Blankestijn &…
5 tips om met impact te trainen in communicatie en management vaardigheidstrainingen
In het CEDEO klanttevredenheidsonderzoek onder onze afgestudeerde trainers en coaches waardeerden zij onze opleidingen met 90 procent klanttevredenheid.
Inzicht en werkvormen over de methodiek van het Stermodel
Download e-book