Training en coaching vindt doorgaans plaats binnen een organisatiecontext. Deze context kan de daadwerkelijke gedragsverandering van mensen stimuleren of juist belemmeren.
In onze visie zijn bij leren in organisaties drie aandachtspunten van belang voor de trainer of coach:
Wij geloven dat voor het realiseren van daadwerkelijke gedragsverandering binnen de organisatie een actieve samenwerking noodzakelijk is tussen de trainer, coach, opleider of teamcoach en het management en HRM van de organisatie.
Vanuit de verschillende functies en expertises binnen de organisatie worden aspecten ingebracht als de visie op de gewenste verandering, inzicht in de huidige organisatiecultuur, de veranderkleur en de mate van veranderbereidheid, en de aanwezige HRM-instrumenten die ingezet kunnen worden ten dienste van het veranderingsproces.
De trainer, coach, opleider of teamcoach brengt in:
Binnen onze trainersopleidingen en coachingsopleidingen ontwikkel je deze expertise gekoppeld aan het competentieniveau in trainen of coachen dat je ambieert.
Binnen het systeem van een organisatie is een collectief geheugen aanwezig over hoe in het verleden met veranderingen is omgegaan. Dit collectieve geheugen werkt remmend of stimulerend op het huidige veranderingsproces.
Afgestemd op het type training of coaching dat je wilt gaan geven, krijg je in onze trainersopleidingen en coachingsopleidingen
In de trainers- en coachingsopleidingen van Blankestijn & Partners leer je hoe je als coach, trainer, teamcoach of manager een optimale wisselwerking (transfer) creëert tussen de leeromgeving in je training of coaching en het leren in de werkpraktijk.
Zo komen, afhankelijk van het competentieniveau in trainen of coachen, thema’s aan de orde als:
Wil je trainer worden? Of coach worden? Of wellicht allebei? Ben je op zoek naar wat past bij…
Er is veel onduidelijkheid over de rol van intervisiebegeleider. Dit blog geeft je inzicht in de taken en…
Silvia beschrijft de 4 trainingstypen, hun leerprocessen en groepsdynamiek, en de eisen die deze trainingen stellen aan de…
In het CEDEO klanttevredenheidsonderzoek onder onze afgestudeerde trainers en coaches waardeerden zij onze opleidingen met 90 procent klanttevredenheid.
Inzicht en werkvormen over de methodiek van het Stermodel
Download e-book