In deze opdracht oefen je om je wens op een open en respectvolle manier te communiceren in plaats van je wens ‘op te eisen’.
Elke wens wordt gedreven door een gevoel en een onderliggende behoefte.
Wanneer je je bewust wordt van deze drijfveren kun je je verzoek of je wens effectiever naar de ander communiceren.
Sta stil bij de verzoeken die jij de afgelopen week hebt ontvangen.
Kies een verzoek dat je heel prettig verwoord vond en een verzoek dat je onprettig verwoord vond (wellicht heb je het in eerste instantie niet eens herkend als een verzoek).
Prettig verwoord verzoek:
Onprettig verwoord verzoek:
Check deze twee verzoeken vervolgens op:
Neem een situatie waar jij je de afgelopen tijd aan geërgerd hebt.
Je kunt ook een verwijt nemen dat jij de afgelopen tijd naar iemands hoofd hebt geslingerd.
Je kunt de opdrachten uit deze e-learning ook gebruiken tijdens je coaching of training. Wil je hier meer over leren?
Dan ben je van harte welkom in onze Coachingsopleidingen met ziel en zakelijkheid of Trainersopleidingen met ziel en zakelijkheid.
Deze e-learning opdrachten komen voort uit het inspirerende boek ‘Communiceren met ziel en zakelijkheid’ van Silvia Blankestijn.
In dit boek vind je de theoretische achtergronden en verdiepende inzichten die deze opdrachten ondersteunen. Bekijk de inhoud van het boek!
Wil je trainer worden? Of coach worden? Of wellicht allebei? Ben je op zoek naar wat past bij…
Marshall Rosenberg introduceerde twee dieren om het verschil tussen geweldloze en gewelddadige communicatie te verduidelijken: de giraf en…
Zakelijk gezien is het saldo op uw bankrekening van belang. Qua persoonlijke effectiviteit is het echter interessant welk…
Inzicht en werkvormen over de methodiek van het Stermodel
Download e-book