In deze opdracht leer je opbouwend feedback geven door je feedback zorgvuldig te formuleren volgens het vijfstappenplan.
Neem daarom een collega in gedachten die je de afgelopen tijd feedback had willen geven, maar wat je niet hebt gedaan.
Of neem een situatie waarin je iemand feedback hebt gegeven die niet goed is uitgepakt.
Als de situatie minder dan een week geleden is, kun je overwegen om de feedback alsnog te geven.
Is de situatie langer dan een week geleden, dan is ze als het ware verjaard.
De kans dat de ander herkent waar je het over hebt, is dan te klein.
Bovendien kom je dan al snel in de categorie ‘oude koeien uit de sloot halen’. En dat is een categorie die doorgaans niet bepaald bijdraagt aan een betere communicatie.
Je kunt de opdrachten uit deze e-learning ook gebruiken tijdens je coaching of training. Wil je hier meer over leren?
Dan ben je van harte welkom in onze Coachingsopleidingen met ziel en zakelijkheid of Trainersopleidingen met ziel en zakelijkheid.
Deze e-learning opdrachten komen voort uit het inspirerende boek ‘Communiceren met ziel en zakelijkheid’ van Silvia Blankestijn.
In dit boek vind je de theoretische achtergronden en verdiepende inzichten die deze opdrachten ondersteunen. Bekijk de inhoud van het boek!
Wil je trainer worden? Of coach worden? Of wellicht allebei? Ben je op zoek naar wat past bij…
Voor een effectieve samenwerking is het noodzakelijk dat er gecommuniceerd wordt op vier communicatieniveaus: inhoud, procedure, interactie en…
Mensen zitten verschillend in elkaar, ze denken anders, reageren anders, communiceren anders. Dat maakt samenwerken leuk én lastig.…
Inzicht en werkvormen over de methodiek van het Stermodel
Download e-book